Latvijas pilsoniskā aliance
  • Piparkūku indekss

    Biedrība “Latvijas Pilsoniskā alianse” vērš uzmanību, ka izveidotais “Piparkūku indekss” bija radīts ar mērķi vērst sabiedrības uzmanību uz to, cik neproporcionāli ir tēriņi par labu saldumiem, tā vietā, lai daļu no finansēm noziedotu kādai no 22 tūkstošiem nevalstiskajām organizācijām Latvijā. Oficiālā statistika un valsts iestāžu sniegtie dati liecina, ka vidēji viens iedzīvotājs gada laikā našķos noēd 69,24 EUR, savukārt labdarībai atvēl tikai 4,77 EUR. Ar “Piparkūka indeksa” infografiku var iepazīties šeit.
    Savukārt otrais “Piparkūku indeksu”parādījā Latvijas iedzīvotāju tēriņus saldumiem un privātpersonu ziedojumus miljonos 2016.gadā. Oficiālā statistika un valsts iestāžu sniegtie dati liecina, ka Latvijā iedzīvotāji gada laikā saldumos iztērējuši 253 miljonus EUR, savukārt labdarībai atvēlējuši tikai 10,6 miljonus EUR. Ar šo “Piparkūka indeksa” infografiku var iepazīties šeit.
    Aicinām ne tikai svētku laikā, bet visa gada garumā ikvienu izvērtēt tēriņus un prioritātes,  un varbūt tomēr daļu no “piparkūku naudas” noziedot, lai palīdzētu kādai organizācijai, to pārstāvētajai jomai un mērķa grupai.